19-11-2015

NIKON OPLEMENJUJE SVAKODNEVICU PRETVARAJUĆI PARKINGE U PREDIVNE SCENE

Amsterdam, Holandija, 19. novembar 2015. – Nikon pomaže fotografima da pobede frustraciju koju stvara „vemödalen“– pokušaj da uhvatite na snimku nešto prelepo što već postoji na hiljadama identičnih slika – tako što „oplemenjuje svakodnevicu“ i transformiše fotografije sa konvencionalnom i dosadnom temom.

Sa idejom da inspiriše fotografe kako bi otkrili kreativni potencijal čak i u najsvakodnevnijim temama, Nikon je pozvao četvoricu profesionalnih fotografa sa svih strana sveta sa zadatkom da transformišu obične parkinge u senzacionalne scene pomoću aparata Nikon D750. Ovi profesionalci su pokazali kako fotografi, uz odgovarajuću opremu, veštinu i način razmišljanja, mogu i od naizgled najdosadnijih okruženja da stvore vizuelno upečatljive prizore.

„Jedan od najvećih kreativnih izazova sa kojima se fotografi sreću jeste da se snimi predmet koji će izdvojiti njihov rad od velikog broja sličnih slika koje već postoje“, objašnjava Adrijen Barakat, jedan od četvorice vodećih fotografa koji su učestvovali u projektu. „Lako je fokusirati se na tradicionalnije snimke, ali fotograf koji je zaista kreativan može da pronađe svoju priču u bilo kom okruženju. Pokazali smo da je moguće uzeti svakodnevna mesta i podići ih do nivoa nečega izvanrednog tako što će se ovladati tehnikom, odvojiti vreme za razumevanje subjekta i na odgovarajući način pripremiti snimci.“

Huan Herez: Nikon D750, AF-S 24-70mm f/2.8E ED VR

Aron Peg: Nikon D750, AF-S NIKKOR 24mm f/1.4G ED

Svaki fotograf je izabran zbog dokazane sposobnosti da pronađe lepotu u stvarima sa ograničenom konvencionalnom estetskom vrednošću. Pojedinačna tumačenja zadatka obuhvataju noćne prizore osamljenih parkinga u Danskoj Alistera Filipa Vajpera, koji pobuđuju kinematografske konotacije, i pokretni portret sa balerinom Arona Pega, koji podstiče oko da vidi linije perspektive i tačke horizonta na celoj lokaciji. Švajcarski fotograf Adrijen Barakat bavio se istraživanjem teorije da je „sve subjekat, i svaki subjekat ima svoj ritam“ tako što je ilustrovao različite načine na koje jedan isti parking može da se unapredi korišćenjem njemu svojstvene anonimnosti i tipologije. Huan Herez iz Francuske poigravao se svetlošću i prisustvom neočekivanih predmeta kako bi pokazao da lepota slike ne zavisi od subjekta, već od načina na koji je on prikazan.

„Nikon mi je postavio izazov da inspirišem kolege fotografe da pomere granice kreativnosti i u isto vreme unaprede svoje fotografske veštine“, kaže Huan Herez. „To je za mene bila prilika da demonstriram kako kombinacija kreativnog pogleda i tehničkog iskustva može da otkrije lepotu skrivenu na mestima koje većina smatra beznačajnim – a to nisu samo parkinzi.“

Alister Filip Vajper: Nikon D750, AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8E ED VR

Adrijen Barakat: Nikon D750, PC-E NIKKOR 24mm f/3.5D ED

Nikon je prisustvovao snimanju Alistera Filipa Vajpera u Kopenhagenu kako bi iza kulisa stekao uvid u način na koji je on odgovorio na zahteve projekta. Snimak možete da pogledate na ovom linku: https://youtu.be/a5FMiPf3W90

Nikon poziva fotografe širom Evrope da se pridruže tako što će deliti svoje novoinspirisane fotografije putem haštaga #OplemeniSvakodnevicu.

Fotografi su tokom projekta koristili sledeću Nikon opremu:  

- Nikon D750
- PC-E NIKKOR 24mm f/3.5D ED
- AF-S NIKKOR 24mm f/1.4G ED
- AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8E ED VR

O fotografima:

Alister Filip Vajper: Alister je engleski fotograf i pisac koji živi i radi u Kopenhagenu. Zadivljuju ga stvari koje ljudi stvaraju i grade, i zato subjektima svojih fotografija pristupa sa antropološkog aspekta, tragajući za nepatvorenom lepotom u infrastrukturi.

Huan Herez: Huan je španski arhitekta i fotograf koji radi u Parizu. Specijalizovao se za stvaranje slika koje mogu da ispričaju priču, ali ne pomoću reči, već pomoću svetlosti, senki i oblika za prikazivanje drugačijeg načina gledanja na svet.

Aron Peg: Aron je fotograf iz Njujorka koji je u novembru 2013. počeo da pravi fotografije pustih stanica u svom gradu. Slike na Instagramu su ga inspirisale da uzme aparat i „predstavi stanice u njihovom „najosnovnijem obliku“, hvatajući vodeće linije, dubinsku oštrinu i simetriju kako bi ilustrovao njihovu lepotu“.

Adrijen Barakat: Adrijen je švajcarski arhitekta i fotograf. Znanje iz arhitekture mu je omogućilo da izgradi izuzetan kritički pogled, razumevanje prostora i naročit smisao za detalje, i tako izrazi estetski kvalitet i snagu svojih subjekata.