18-10-2018

Nikonov ambasador Dejvid Jarou fotografiše životinje i ljude iz Kenije

Nova serija slika suprotstavlja dve prilično različite strane ove fascinantne afričke zemlje

Amsterdam, Holandija, 18. oktobar 2018. –Novi fotografski projekat Nikonovog evropskog ambasadora i umetničkog fotografa, Dejvida Jaroua (David Yarrow), predstavlja dve različite strane Kenije – od gigantskih slonova Amboselija poznatih kao „veliki kljovani“ do kulture bandi u užurbanom glavnom gradu Najrobiju.

Pomoću fotoaparata Nikon D850 i palete NIKKOR objektiva sa žižnom daljinom, Dejvid se upustio u zadatak da suprotstavi te živopisne elemente istočne Afrike, postavljajući profile slonova iz Nacionalnog parka Amboseli naporedo sa pažljivo komponovanim slikama lokalnih gangstera iz Dandore u Najrobiju, domovine jedne od najvećih deponija na svetu.

Šetnja života – Nikon D850 | 1/1600 s | f/5 | 400 mm | ISO 160 | AF-S NIKKOR 400mm f/2.8G ED VRII

Div – Nikon D850 | 1/1250 sek. | f/8 | 200mm | ISO 200 | AF-S NIKKOR 200mm f/2G ED VR II

Veliki kljovani – Nacionalni park Amboseli

Prostrana savana Nacionalnog parka Amboseli domovina je raznim vrstama divljih životinja, među kojima su najistaknutija krda afričkog slona koja se slobodno kreću. U parku žive neki od najvećih slonova na svetu – veliki kljovani – čije su kljove tako dugačke da dodiruju tlo. Ovi džinovski sisari imaju garantovano „prvenstvo prolaza“ i pod zaštitom su ljudi koji ih ne uznemiravaju. Pošto je posetio park nekoliko puta pre ovog projekta, Dejvid je želeo da uhvati veličanstvenost ovih posebnih stanovnika Kenija sa zemlje, prišavši im bliže nego ijedan fotograf pre njega.

Dejvid Jarou komentariše: „Amboseli mi je omiljeno mesto na svetu za fotografisanje ovih neverovatnih životinja. To je jedan sirov i rudimentaran amfiteatar, u kom obitavaju dve hiljade slonova, i savršeno mesto za fotografisanje velikih kljovana u njihovom prirodnom okruženju. Kada jednom vidite slona ove veličine, znate da nikada više u karijeri nećete videti ništa slično. Divim se i zauvek ću se diviti njihovoj snazi, veličini i inteligenciji nalik ljudskoj koja tako jasno probija iz njihovih očiju.“

Dejvid je u okviru ovog projekta pratio pokrete Tima, jednog od najvećih kljovana u parku. Budući da je ranije već fotografisao slonove ove veličine, Dejvid je koristio Nikon D850 sa objektivima AF-S NIKKOR 400mm f/2.8G ED VRAF-S NIKKOR 200mm f2G ED VR II da bi napravio prisne profile ovih životinja, dok je objektiv AF-S NIKKOR 105mm f/1.4E ED koristio jer garantuje oštrinu slike od ivice do ivice na pejzažima koji prikazuju krdo slonova koje se kreće u daljini. 

Ulični život u Dandori u Najrobiju

Drugi deo putovanja je podrazumevao odlazak u Dandoru, istočno predgrađe Najrobija, verovatno najpoznatije po ogromnoj deponiji otpada koja se prostire na preko 3000 jutara. Time je Dejvid dobio drugačiju temu – ništa manje divlju od Nacionalnog parka Amboseli – uzavrelu, urbanu gradsku oblast u kojoj koegzistiraju gradske bande i ekološke neprilike.

Dejvid komentariše: „Predgrađe Dandora u Najrobiju je drugi svet u odnosu na Amboseli, ali podjednako izazovan i fascinantan za fotografisanje. Deponija je novog reda veličine u odnosu na bilo šta što sam ranije video, i puna je hemijskog otpada. Bande su takođe uobičajena stvar u ovom kraju, pa fotografisanje može da bude i opasno. Morao sam oprezno da se krećem.“

Kao i u slučaju parka Amboseli, Dejvid je želeo da fotografiše prizore kakvih nema u zapadnom svetu. Kako je unapred ostvario kontakt sa članovima lokalne bande koji su pristali na slikanje, Dejvid ih je postavio u kontrast sa okruženjem: svako od njih je nosio crno odelo, čime je napravljen oštar kontrast u odnosu na pozadinu u vidu deponije. 

Uterivač dugova –Nikon D850 | 1/200 sek. | f/3,5 | 35mm | ISO 500 | AF-S NIKKOR 35mm f/1.4G

Dandora – Nikon D850 | 1/2000 sek. | f/10 | 105mm | ISO 500 | AF-S NIKKOR 105mm f/1.4E ED


Suprotstavljanjem aranžiranih portreta sa najprirodnijim modelima, Dejvidove slike pokazuju kako različite tehnike mogu da se koriste za snimanje kohezivnih, moćnih serija: “Pri fotografisanju divljih životinja, fotograf mora da bude siguran da se nalazi na savršenoj poziciji za pravljenje autoritativnih, emotivnih snimaka, ali i da bude svestan da nema kontrolu. Ako vam životinja ne dozvoli da je fotografišete, ne postoji ništa što možete da uradite povodom toga. Kod aranžiranih fotografija možete da pratite linearnu putanju od zamisli sve do plana. To je pravi test sposobnosti fotografa, da vidi da li može da uhvati taj savršeni trenutak koji je planirao. Oba stila su od ogromne važnosti za mene, baš kao i pravljenje profila ove dve značajno različite oblasti Kenije, u povezivanju ljudi i životinja koji dele ovo mesto kao svoj dom.

Tokom putovanja Dejvid je koristio Nikon D850, zajedno sa objektivima AF-S NIKKOR 105mm f/1.4E ED, AF-S NIKKOR 35mm f/1.4GAF-S NIKKOR 200mm f/2G ED VR II i AF-S NIKKOR 400mm f/2.8G ED VR.

Pročitajte celu priču ovde

Program Nikonovih evropskih ambasadora

Program Nikonovih evropskih ambasadora čine talentovani i uticajni vizuelni umetnici koji predstavljaju savremeno doba služeći se najnovijim tehnologijama u ovoj delatnosti i prateći društvene trendove. Nikon je postavio izazov Dejvidu da ostvari fotografski projekat svojih snova zbog toga što je širom sveta priznat kao umetnički fotograf.

Više informacija o Dejvidovom projektu potražite na stranici Specijalni projekat.

Oprema

Tokom svog projekta Dejvid je koristio sledeću opremu:

• Nikon D850
• AF-S NIKKOR 105mm f/1.4E ED
• AF-S NIKKOR 35mm f/1.4G    
• AF-S NIKKOR 200mm f/2G ED VR II    
• AF-S NIKKOR 400mm f/2.8G ED VR

O Dejvidu

Dejvid Jarou (David Yarrow) je rođen u Glazgovu u Škotskoj 1966. Dosta rano je počeo da se bavi fotografijom i sa 20 godina je radio za časopis „Times“ na terenu tokom finala svetskog prvenstva u Meksiko Sitiju. Dejvid je tog dana uslikao čuvenu sliku Dijega Maradone koji drži trofej svetskog prvenstva i zbog toga mu je ponuđeno da slika Olimpijske igre i brojne druge sportske događaje. Tek mnogo godina kasnije je pronašao sebe u dokumentovanju prirode, sa svojom evokativnom i prožimajućom fotografijom života na zemlji, što mu je donelo sve veći broj pratilaca među kolekcionarima umetnosti. Dejvid se 2018. godina pozicionirao kao jedan od najprodavanijih fotografa fine umetnosti na svetu.

Sve slike su pod autorskim pravom Dejvida Jaroua.